VOIP, Neden Küçük Işletmeler Arasında Bu Kadar Popüler?

 

 

 

Küçük işletmelerin yaklaşık% 40’ı geleneksel kablolu telefon sistemlerini İnternet protokolü üzerinden (VoIP) son teknoloji sesli arayüz ile değiştirdiler ve küçük işletmelerin% 20’sinden fazlası, ana makinedeki VoIP olarak da bilinen bulutta VoIP’e bağlı oldular. Hangi VOIP i seçmiş olursanız olun, işletmeniz için birçok faydaları vardır. İşte, VoIP’i değerlendirmeniz için birkaç neden.

 

Küçük işletme sahiplerinden biriyseniz, işinizi oldukça kısa sürede büyütmeyi düşünüyorsunuzdur.

 

  1. VoIP küçük işletmelere güç verir.

 

İşiniz küçük, hatta oldukça küçük olabilir, ancak VoIP’ye geçmek size daha büyük bir şirketin gücünü ve varlığını verebilir.

 

Bir zamanlar, konferans ve otomatik görevli gibi büyük iş telefonu özelliklerini elde etmek bir servete mal olurdu. Bugün, demode olmuş sabit telefon sistemlerindeki maliyetlerin çok altında maliyetlerle,  anında mesajlaşma, hareket kabiliyeti ve dosya paylaşımı gibi yeni özellikler de alabilirsiniz. VoIP ile,  küçük bir işletme, yalnızca bir avuç çalışanı olsa bile, çok personel çalıştıran büyük bir şirket izlenimi verebilir. Birçok şehirdeki ofisleriniz için gelen aramaları tek bir merkezden cevaplayabilirsiniz. Ve bunu; müşterileriniz, ofisinizin tek bir yerde olduğunu düşünürken yapabilirsiniz. Arayan kişi, çalışan herkesin aynı binada olduğunu düşünecektir. Çalışanlar aynı zamanda,  çağrıları başka bir telefon numarasına, hatta cep telefonuna yönlendirebilirler. Her iki durumda da, çağrılara cevap verilmiş olacağından; mevcut müşteri ve potansiyel müşteri memnuniyeti sağlanarak işletmeniz verimli bir şekilde çalışmaya devam edecektir.

 

  1. Dünyadaki herhangi bir yerden iş yapın.

Düşük bütçelere ve az personele sahip küçük işletmeler için VoIP, aynı masraf ile istediğiniz zaman, istediğiniz yerde olma imkanı sağlar. Siz ve personeliniz, evde, kafelerde, fuarlarda veya havaalanı salonlarında – İnternet bağlantısı veya kablosuz sinyal bulunan herhangi bir yerde telefon görüşmesi yapabilirsiniz. Müşterilerinizin haberi bile olmadan, dizüstü bilgisayarınız ya da cep telefonunuz tıpkı masa telefonunuz gibi çalışabilir. Müşterilerinizin sizin her zamanki gibi çalıştığınızı düşünür. Ayrıca masa telefonunuzu da yanınıza alabilir ve herhangi bir İnternet bağlantısına bağlayabilirsiniz. Bu, aynı anda birden çok işi olan,   her zaman aynı yerde olmak lüksüne sahip olmayan küçük işletme sahibi için büyük bir avantajdır. Ayrıca,  işiniz büyüdükçe, VoIP’i, kompleks bir BT programlamaya gerek duymadan başka bir yere taşıyabilir, rahat ve kolay bir şekilde işinize devam edebilirsiniz. Telefon numaranızı da değiştirmenize gerek kalmaz, dolayısıyla yeni kartvizit ve broşür bastırmak zorunda kalmayarak zamandan ve maliyetten tasarruf etmiş olursunuz.

 

  1. Zamandan tasarruf edin ve ofis süreçlerini düzene sokun.

VoIP uygulamaları üretkenlik üzerinde önemli bir etkiye sahip olabilir. Örneğin, tümleşik mesajlaşma e-posta olarak teslim edildiğinden, sesli posta kontrolünde sıkıcı görevleri ortadan kaldırır. Fareyi hızlıca tıklayarak bir iletiyi dinleyebilir ve başkalarına iletebilirsiniz. Yapılan istatistikler bu değişikliğin size günde 43 dakika kazandıracağını söylüyor. Bu, bir kişi için haftada üç buçuk saat tasarruf demektir. On kişi için hesaplanırsa, haftada 35 saat tasarruf etmiş olursunuz. Bu, 1 kuruş bile ödemeden ekstra 1 çalışan verimliliğine eşdeğer olur.

VoIP uygulamaları, verimliliğinizi daha da artırmak için dahili mobilite ve işbirliği araçları içerir. Önemli bir müşteriyle konferans görüşmesi sırasında bir dosyayı paylaşmak veya bir iş arkadaşına hızlı bir mesaj göndermek mi gerekiyor? Problem değil. Sunumu devam ettirmek için mesajı veya dosyayı IM yapmanız yeterlidir.

VoIP bulut tabanlı olduğundan kasırgalar, kar fırtınaları, taşkınlar vb. durumlarda verimliliğinizi kaybetmezsiniz, çünkü cep telefonunuz ya da başka bir geçici ofis konumunuz var ise aramalar otomatik olarak seçtiğiniz herhangi bir telefona yönlendirilir. Kişisel üretkenliğinizin artması için kusursuz bir fırtına beklemek zorunda değilsiniz. VoIP, kişisel iletişimde kalabileceğiniz kişisel bir telefon numarası profili oluşturmanızı sağlar. Örneğin, önemli bir müşteri sizi masa telefonunuzdan arıyor, ancak siz de müsait değilsiniz. Birkaç kez çaldığında, VoIP, çağrının tanımladığınız cep telefonuna otomatik olarak düşmesini sağlar. Ya da, isterseniz, masanızın ve cep telefonunuzun aynı anda çalmasını sağlayabilirsiniz. Müşteriniz için bu işlem yalnızca bir saniye sürer ve en önemlisi şeffaftır. Müşterinizin masanızda olmadığınızdan hiç haberi olmaz, her zamanki işinizi daha üretken bir şekilde yapmış olursunuz.

 

  1. VoIP işinizle birlikte ölçeklenir ve büyür.

En küçük işletme sahiplerinden birisi iseniz, işinizi oldukça kısa sürede büyütmeyi düşünüyorsunuzdur. Bazılarınız muhtemelen, küçük işletmesini çalıştırmak için hücre servisine bağlıdır ve işi büyüdükçe ciddi işletme sorunlarıyla karşı karşıyadır. Sizin için, küçük bir servete mal olmaksızın, iş genişlemesine ayak uydurabilecek bir telefon sistemi daha iyi bir seçim olacaktır. Bir VoIP telefon sistemi, birçok küçük işletmenin büyük bir ön yatırım yapmadan karşılaştığı devasa büyümeyi destekler. İşletmenizin daha geniş bir ofis alanına taşınması durumunda, yeni telefon donanımı ve kullanışsız/hantal serverler için büyük bir masraf yapmanıza da gerek yok. Sadece, İşe aldığınız tüm çalışanlarınızı VOİP e tanımlayın. Ek olarak, VoIP, mevsimselliği de destekler. Örneğin işiniz vergi mevsimi, yaz ayları, gibi dönemlerde artıyor ise ekstra çalışanlar için telefonlar sağlamak ve sonrasında normal rutine dönmek çok kolaydır.

İşiniz küçük olsa da, ekstra kaynağınız olmadan, daha büyük işletmelerle aynı zorlukların ve fırsatların çoğuyla karşı karşıyasınızdır.  VoIP, oyunu lehinize çevirmenize yardımcı olur.  VoIP ile, dünyanın herhangi bir yerinde büyük bir işletme varlığı kurabilir ve değerli kaynaklardan en iyi şekilde yararlanarak daha verimli bir şekilde çalışabilir, aynı zamanda işletmenizin büyümesi ve dönüşümü için teknik temeller atabilirsiniz.

 

Kaynak : Forbes Dergisi – Vernon Irvin

Leave a Reply

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>